Safari nurkowe Egipt

Termin: 15 – 22.08.2019r.
Hydrozagadka zaprasza do spędzenia tygodnia wakacji na Morzu Czerwonym. Tym razem odwiedzimy wraki północnego morza Czerwonego i wyspy Brothers. 

Jak zwykle wakacje spędzimy na Waszej ulubionej łodzi APHRODYTA. Jest to kilkukrotnie sprawdzony już przez nas, niedawno odnowiony, świetnie wyposażony jacht nurkowy. 11 przestronnych klimatyzowanych kabin z łazienkami może pomieścić 23 nurków. Łódź posiada 2 duże pokłady słoneczne, platformę nurkową, oraz komfortową jadalnię oddzieloną od salonu. Bezspornym atutem dla nurków jest mieszałka nitroksowa i trimiksowa. NITROX jest w cenie! 

Cena safari

  • miejsce w 2-osobowej kabinie: 972 € 
  • bilet lotniczy z Katowic lub Warszawy do Hurghady: ok. 1450 zł 
  • ubezpieczenie nurkowe: 60 – 120 zł w zależności od wybranego wariantu

Cena zawiera: 

  • transfer klimatyzowanym autobusem z lotniska do przystani
  • 7 noclegów na łodzi, zakwaterowanie w kajutach dwuosobowych, 
  • butle, balast 
  • 6 dni nurkowych (zazwyczaj 3-5 nurkowania dziennie, 2-3 ostatniego dnia), 
  • pełne wyżywienie 3x dziennie, dodatkowe przekąski i owoce, napoje bezalkoholowe (woda, kawa, herbata, cola, sprite), 
  • 2 przewodników nurkowych 

Dodatkowo płatne na miejscu:

  • wiza egipska – 25 USD
  • napoje alkoholowe, ewentualne wypożyczenie sprzętu nurkowego, 
  • opłaty parkowe 110€ 
  • bakszysz dla załogi (50-60 €), 

Plan tegorocznego safari zadowoli zarówno wielbicieli nurkowania na wrakach, jak i miłośników podwodnego życia i kolorowych raf i ryb.

Niektóre miejsca i wraki, które będziemy mieli okazję zobaczyć podczas rejsu.

Rafa Abu Nuhass, została ochrzczona „żelazną” lub „blaszaną” ze względu na ilość wraków, które skończyły w tym miejscu swoją podróż. To unikatowe miejsce na Morzu Czerwonym daje możliwość nurkowania na kilku wrakach położonych obok siebie: Carnatic, Chrisoula K, Ghiannis D i Kimon M.

Giannis D – grecki frachtowiec przewożący drewno 19 marca 1983 r. wpłynął na rafę i w krótkim czasie zatonął. Wrak ma około 80 m długości i 10 m szerokości. Leży na głębokości 20 m pod ostrym kątem w stosunku do rafy, ukosem na piaszczystym dnie. Należy on bez wątpienia do najciekawszych wraków Morza Czerwonego. Świetnie zachowana część rufowa umożliwia penetrację ładowni, maszynowni i nadbudówek, a prowadzące we wszystkich kierunkach schody i drabinki stwarzają niepowtarzalny klimat.

Carnatic

Wrak pocztowo-pasażerskiego statku, który wpłynął w roku 1869 na rafę jest najstarszym i najbardziej malowniczym wrakiem leżącym na Abu Nuhas. Drewniane pokłady z biegiem czasu zmurszały i tylko stalowe ramy – dziś porośnięte grubą warstwą miękkich korali – wytrzymały 150 lat w morzu. Wrak oferuje wspaniałe motywy fotograficzne. (Carnatic – dł.: 89m, szer.: 13m, głębokość: 19-28 m).

Chrisoula K– wrak statku przewożącego terakotę podłogową, do tej pory znajduje się ona w ładowni. Statek ten, mający długość 60 m, zatonął w 1982 roku. Jego wrak spoczywa pionowo w stosunku do rafy, dziobem na jej zboczu. Jest dobrze zachowany, lecz ze względu na młody jeszcze wiek – skąpo porośnięty. Przy śrubie głębokość wynosi 28 metrów. Po silnie wgniecionym dziobie można się zorientować, z jaką silą statek uderzył o rafę.

Thistlegorm

Jeden z najsławniejszych „nurkowych” wraków świata. Thistlegorm był dużym, zbudowanym w 1940 roku transportowcem. Przewoził zaopatrzenie dla brytyjskiej armii walczącej w Afryceamunicję, miny przeciwczołgowe, motocykle, ciężarówki, części zamienne, opony i leki. Leży na głębokości 16-33 metrów, a zarówno statek jak i jego ładunek są bardzo dobrze zachowane. Prócz podziwiania statku w tak zadziwiająco dobrym stanie, można także spotkać mnóstwo ryb i innych stworzeń morskich.

Ulysses to kolejny stary wrak Morza Czerwonego. Podczas podróży z Londynu do Penang, uderzył w rafę po wschodniej stronie wyspy Small Gubal. Przewoził ładunki mieszane, z których wiele zostało ręcznie rozładowane przez załogę z HMS Falcon, który przyszedł mu na pomoc. Część ładunku składającego się z dużych bębnów kablowych nie została wydobyta i leży na stokach rafy.

SS Dunraven to brytyjski statek parowy zbudowany w roku 1873 w stoczni Newcastle. Przewożąc bawełnę i wełnę z Bombaju w Indiach, zatonął 25 kwietnia 1876 r., po uderzeniu w rafę. Leży na głębokości 30 m w pobliżu rafy, obrócony do góry dnem. Wrak ma 80m długości i 10 m szerokości. Rufa leży na głębokości 29 m. 25 osobowa załoga została uratowana.

Kimon M.

to najgłębszy, możliwy do eksploracji wrak rafy Abu Nuhas. Leżący na 32 metrach niemiecki transportowiec Kimon M przewoził ładunek soczewicy. W grudniu 1978 roku uderzył w północnowschodnią część rafy i zatonął. Na szczęście w wyniku katastrofy nie zginął żaden członek załogi – zaraz po wypadku zostali oni uratowani przez pobliski transportowiec, który odebrał sygnał SOS.

Wyspy Braci (Brothers Islands) to dwa podwodne szczyty górskie zlokalizowane około 50 mil od brzegu. Jedne z piękniejszych rejonów Morza Czerwonego jeśli chodzi o bogactwo podwodnego życia. Częstymi mieszkańcami są tam rekiny i ogromne ławice tuńczyków. Przy Brothers Islands możemy zanurkować też na wrakach statków Numidia i Aida. Obydwa stały się siedliskiem dla rafy i ukwiałów.

Realizacja programu zależy w decydującym stopniu od pogody. Z tego względu program safari może ulec zmianie w celu dostosowania się do panujących warunków atmosferycznych.